candid Stoica

candid Stoica

luni, 5 decembrie 2011

D ale lui Toca….

Se povestesc multe despre Toca….

Se povestește că atât de mult i-a plăcut Institutul că a dorit de mai multe ori să să rămână repetent  rugându-se de profesori să-l lase … să mai repete un an
A rămas de mai multe ori repetent, dar până la urmă profesorii s-au săturat de el și i-au pus piciorul în prag: ”Ori termini anul ăsta ori te dăm afară
- Pe ce motiv?
- Pe motivul că ce ai învățat e deajuns. Îți garantăm noi
- Dacă nu se poate să mai rămân repetent, atunci dați-mă afară, le-ar fi spus Toca.
- Nu te dăm afară, te absolvim, i-au comunicat ei după o matură și lungă chibzuiță
- Bine absolviți-mă, dacă nu se poate altfel, deși eu aș fi preferat să mai rămân odată repetent.
- Înțelege că nu se mai poate. Ai rămas repetent destul, peste limite admise, i-au comunicat profesorii. Nu poți fi repetent perpetuu…
- Aș fi preferat, dar dacă  nu se mai poate, mă sacrific, o să-mi duc crucea, dar o să mă aveți pe conștiință că n-am ajuns să învăț tot, le-ar fi zis Toca.                                            Și a plecat să învețe mai departe punându-și  în scenă spectacole …

Repeta de peste doi ani Hamlet la Teatrul Bulandra. Îl părăsiseră între timp mulți. Chiar și neobositul, infatigabilui Rebencic care juca regele. A încercat în rolul respectiv pe mulți. Chiar și pe miraculosul Dinică.
- Ți-am dat o listă cu  actorii teatrului și i-ai respins pe toți. A rămas  doar unul dar care nu se potrivesțe deloc: Costică Florescu, i-a spus directorul teatrului, Besoiu ,
- E liber?
- Ca păsările cerului, dar vorbește ca la Periș
- Ceaușescu vorbește ca un academician?
Și Florescu a fost regele din Hamlet!
                                                           *
Informată de nesfârșitele prelungiri ale repetițiilor, președinta ATM, Dina Cocea l-a întrebat, când, totuși o să iasă premiera cu Hamlet.
- D-voastră n-o să ,mai apucați doamnă i-ar fi răspuns Toca sec.
                                                          *
Încercând să pătrundă printr- un loc îngust ocupat de Toca, corpolenta cronicăreasă Florica Ichin, i-a spus: Toca mai sugeți burta aia ca să pot să trec.
-Nu vreți să mi-a sugeți d-stră i-a răspuns amabil Toca.
                                                          *
 După ce a plecat din țară, după 1987, așteptând să-i vină rândul la un rinichi,s-a dus într-o vizită la d-na Beate Fredanovla Viena care între timp, săraca, orbise.
- Acum la zenitul vieți ce regretați că nu ați făcut, se zice că ar fi  întrebat-o Toca
- Regret că nu am fost în India și tare mult aș vrea să o văd
- Glumiți d-nă, poate vreți să spuneți că ați vrea s-o pipăiți!
                                                          *
I-am dat cartea mea ”Acele lucruri aiuritoare care se petrec în spatele scenei” unde sunt peste o sută de pagini despre el.
- Trebuie să fie un om nebun să scrie o carte despre teatru de peste cinci sute de pagini în format mare, mi-a spus după ce  a luat-o, a cântărit- o fără s-o răsfoiască
- Dar cum se numește regizorul ale cărui spectacole țin patru ore ca Oblomov și Casa Zoiki?
- Sifilitic, mi-a răspuns fără echivoc Toca.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu