candid Stoica

candid Stoica

vineri, 4 mai 2018


                                        O Nedumerire!

  Am urmărit cu sufletul la gură evenimentele care s-au desfășurat în ultimul timp  în patria noastră, pe care de fapt le așteptam toții. Cu înfrigurare. Nu am avut decât un singur gând, o singură dorință: nu cumva să mor în somn de atâta bucurie. Urmărind, ca toată lumea, cu infrigurare, presa, ultimilor zile  am văzut în ziarul Libertatea (din 4 Februarie) un titlu care mi-a atras atenția ”Iago 90”. Am citit și am rămas consternat. Iago din articolul respectiv nu e altcineva decât Doina Cornea care și-a exprimat despre situația actuală niște păreri. Am ascultat-o și eu de mai multe ori pe dizidenta Doina Corna vorbind. Nu e un bun orator și cu unele din ideile dânsei nu sunt de acord. Dar de aici și până a fi numită Iago, cred că e o mare exagerare. Și mai cu seamă, neadevărat. Parcurgând încăodată articolul observ că e semnat de o femeie: Roxana Costache.
O femeie, o ființă gingașă și inteligentă să numească în public pe altă femeie cu acest nume, Iago,  mi s-a părut ceva de nesuportat.
De ce? În numele cărui ideal? Cu ce a greșit Doina Cornea atât de grav?
Poate că și-a exprimat cu franchețe ideile și sentimentele? Nu o cunosc pe cea care semnează, cred eu, aceste infamante rânduri. Bănuiesc că este, la rândul ei, o ființă sensibilă, dotată de natură cu fragilitate și inteligență. Atunci? Bănuiesc că  d-na Costache nu este de acord  cu ideile expuse de Doina Cornea. E dreptul ei. Dar până la injurii nu e decât un pas. Nu cred că d-na Costache nu știe lucrul acesta. De asemenea nu cred că nu știe cine e Iago, chintesență a răului, a dublicității, a înșelătoriei.
Oare chiar așa să stea lucrurile? Adică, femeia care și-a ridicat glasul împotriva tiraniei și minciuni, când mai nimeni nu îndrăznea (decât pe ascuns) să fie o ființă infernală?
Nu pot să cred. Mai degrabă cred că ori d-na Costache a vrut să ne mistifice, , să ne facă să credem, altceva decât e în realitate, ori că a dorit să escaladeze, prin rândurile cu pricina, actualele confruntări. Dacă să zicem că ar fi așa, oare așa contribuie ziarul ”Libertatea” la instaurarea liniștei? Așa să arate oare mult clamatul dialog? Sau se revine la vechiul obicei: ”Nu esti de acord cu noi, ești dușman al poporului.” Ai lovit în mine, ai lovit în fabrici și uzine...Oare ar fi avut curajul să-l numească și pe Ceaușescu la fel? Mă îndoiesc. În glumă mă gândesc, că dacă d-na Costache a numit-o pe Doinea Cornea Iago, eu aș putea s-o numesc pe d-na Costache, pe care n-o cunosc, că este mioapă, securistă, provocatoare, dar n-o fac. Îi spun doar că poate i s-ar potrivi mai bine rolul unei cumetre gureșe care împrăștie zvonuri.
 Candid Stoica.  (România Liberă din din 08. 02. 1990)



Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu