sâmbătă, 25 aprilie 2015
DRAGON 2 RECIDIVEAZĂ
Dragon 2 recidivează. Înființat acum doi ani de grup de
dramaturgi pasionați de arta teatrului, (Dinu
Grigorescu, C. Turturică, Puși și Denis Dinulescu, Marilena Dumitrescu și
Candid Stoica) care și-au propus
promovarea valorilor încă neștiute, încă latente, ale dramaturgiei românești
încă nebăgate în seamă de teatrele profesioniste și care au dorit să se constituie ca o contra pondere a lipsei de ințiative a
managerilir directori din teatrele profesioniste, ca o nevoie imperioasă de a aduce pe scenă
realitățile zilelor noastre:,
cenaclul
dramaturgilor Dragon doi revine dovedind că Românul
nu s-a născut numai poet…Întradevăr la Clubul
Calderon al sectorului doi a avut loc
cea de a patra ședință pe anul în
curs când s-a prezentat piesa într-un act a
actorului Candid Stoica, O afacere, sau tot tacâmul pentru tot
românul care s-a bucurat de interpretarea cunoscuților actori Claudiu
Istodor, Florentina Tănase, Doina Ghițescu, Vali Pena, Eugen Racoți, C-tin
Duicu, la care s-a adăugat poetul C-tin Capița, care mânuiți cu abilitate de
autorul regizor au reușit să închege un spectacol coerent în ciuda
nenumăratelor ”acrocuri” inerente unei asemenea înscenări
În asistență s-au aflat: prof. Radu Iftimovici, (autorul monumentalei istorii a medicinii și
farmaciei), Marilena Dumitrescu (autoarea piesei ”Mătușa Tamara”, jucată cu ani
în urmă de grupul ”Vouă”, poetesele Coca Popescu (autoarea volumului
”Inceritudine”) și Claudia Voiculescu (autoarea lucrării ”Trepte-n adânc), regizorul
Radu Băieșu, poetul și ziaristul I. Andreiță, (autorul cărții ”Scrisori
Pariziene) teatrologul Dan Predescu, (deținătorul blogului ”Ciocu Mic”), dramaturgii
Denis Dinulescu, (deținătorul blogului ”Călimara cu cerneală”, Puși Dinulescu, (autorul
piesei ”Casa cu țoape” și a volumului
”Poezii Bestiale”, Sebastinan Ungureanu (în civil ”bancherul” Silberstein,
autorul piesei ”Investiția”), oamenii de radio Pușa Roth și Costin Tuchilă.
(autorii site-ului ”Revista teatrală Radio) S-a simțit lipsa redutabililor
debatori literari, (care au înfințat cenaclu) Dinu Grigorescu și C. Turturică…care
din varii motive au absentat.(unul fiind la Sinaia, celălalt în Drumul Taberei) Piesa, într-u
act, a actorului și dramaturgului încă nejucat Candid Stoica, (autor al
volumului cu titlul pirandelian, ”Șase piese în căutarea unui teatru”) prezentată
într-o lectură destul de originală, cu o
minimă mișcare de scenă, de fapt ca o adevărată înscenare, deși actorii țineau
textele în mînă… … O afacere încearcă să prezinte cu umor câteva din racilile, din neajunsurile,
din păcatele vieții cotidiene ale româniei post decembriste: lipsa de bani, de
mijloace de subzistență, goana nebună, după bani și îmbogățirea prin orice
mijloace oricât de meschine și triviale ar fi,
care poate duce la alienarea ființei
umane. În piesă se dezbate dramatic
ideia banilor obținuți cu orice preț, dar mai ales nevoia imperioasă de
supraviețuire a omului simplu…ieșit din
vechiul regim comunist complet nepregătit pentru legile dure ale
statului capitalist: Eroul piesei după ce a suferit rigorile statului socialist
comunist fiind alungat de la învățătură pentru simplu fapt că tatăl său a avut
o sifonărie la Periș, se sbate să supraviețuiască în jungla capitalistă încercând
dramatic să-și păstreze, totuși, demnitatea. ”Şi ce dacă se plăteşte gras Venero? Adică numai banu’ contează
Venero? Da’ idealu’ Venero? Să fi dispărut idealu’ Venero și toţi să fi devenit
robii banului Venero? Adică să ieşim cu fundul gol pe stradă Venero că aşa cere
piaţa? Şi ce dacă cere piaţa Venero?…se întreabă hamletian unul din personajele piesei
măcinat de dorința da ași păstra cinstea și integritatea împotriva agresiunilor
societății capitaliste și a atotputerniciei banului…
La finalul lecturii, cenaclul fiind în ultimă
instanță un laborator, autorul a cerut
cu modestie soluții despre o eventuală continuare, cu un act doi a
întâmplărilor din primul act și surprinzător a primit cu generozitate
nenumărate rezolvări ale conflictului inițial, care de care mai spectaculoase
și mai interesante, deși unii vorbitori au remarcat că lucrarea n-ar mai trebui
continuată, ea închizând admirabil conflictul respectiv …
Ca întotdeauna s-a remarcat, lipsa de la asemenea manifestări a directorilor
manageri sau a celor care îndeplinesc sarcinile secretarilor literari din
teatrele profesioniste, care, s-au dovedit de-a lungul anilor, că tratează cu
suficiență și superficialitate asemenea manifestări, ca și cum ele nu ar exista
sau s-ar ocupa de problemele agriculturii…Cu toată această lipsă de interes a
anumitor cercuri oficiale Dragon 2 își propune să recidiveze aducând la cunoștința marelui
public, lună de lună, lucrări dramatice autentice sub auspiciile sloganului: Liber, deasupra oricăror cercuri!
Abonați-vă la:
Postare comentarii (Atom)
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu