luni, 6 aprilie 2015
”Desprinse
de poet sau unite cu el, poezia și muzica gândirii creatorului se împletesc
într-un joc ce se constituie drept fir conducător al spectacolului.
Neconvenționalul spectacular îmbină cuvântul și necuvântul, sunetul și tăcerea,
mișcarea scenică și tensiunea statică, ilustrând prin secvențe înlănțuite
câteva teme esențiale din lirica stănesciană: iubirea, timpul, si moartea”, se
scrie în prezentarea spectacolului pe site-ul ICR. Protagonista captivantului spectacol
Isabella Drăghici (n. 1977, Medgidia), e actriță, poetă și prozatoare, licențiată a Universității de Artă Teatrală și
Cinematografică „I.L. Caragiale”. În plus a absolvit masteratul Studii
religioase – texte și tradiții la Universitatea București și este, în prezent,
doctorandă a Facultății de Filosofie, Universitatea București, în domeniul
Antropologia artei, cu o cercetare privind raportul dintre sacru și arta
teatrală. Este autoarea unui volum de versuri, laureată a numeroase concursuri
de creație literară. Dincolo de toate aste este o excelentă acriță, cu un glas
profound capabilă de interiorizări surprinzătoare dar și exteriorizări care se
manifestă printr-o gestică plină de magia semnelor. Deoarece teatrul este pentru ea un mister iar ea,
actrița este o oficiantă. Este o enigmă pentru mine, de altă natură, cum o
artistă atât de complexă cu o prezență strălucitoare, eclatantă cu un chip care
amintește de marile actrițe ale ecranului Ingrid Bergman sau Greta Garbo, nu a
găsit încă o întrebuințare pe scenele
mari ale teatrelor din capitală . Dar este o altă poveste care s-ar putea
traduce cu intrebarea, cum se poate pătrunde cinstit și cu talent în teatrele
din românia, fără să faci parte dintr-o gașcă, sau fără să dai șpagă? Unde sunt, unde s-au dus concursurile de altă
dată care între timp au devenit castinguri trucate?
Partenerul ei Ştefan Diaconu (n.1990, Rădăuţi), a absolvit
Facultatea de Interpretare, specializarea flaut, la clasa prof. Ion B.
Ştefănescu şi Facultatea de Compoziţie, Muzicologie şi Pedagogie Muzicală,
specializarea dirijat orchestră fiind colaborator permanent al Filarmonicii
George Enescu și masterand al Universităţii Naţionale de Muzică Bucureşti,
specializarea flaut. Ştefan Diaconu cântând pe un flaut Muramatsu, a secondat-o pe
Isabella Drăghici atât cu prezența cât și cu sunetele miraculoase ale instrumetului său.
”Mai
lasă-mă un minut / Mai lasă-mă o secundă / mai lasă-mă o secundă, un fir de
nisip / Mai lasă-mă o briză, o undă”
Atunci
spectatorul obișnuit în mod sigur al fi luat pietroiul sau pietricica acasă, ar
fi pus-o pe televizor sau calculator și după ce textul i s-ar fi întipărit în memorie ar fi
spus satisfăcut: piatra asta e de la Nichita! Și va trăi mai departe liniștit
în cap cu imaginea luminoasă a poetului
care s-a sfârșit în crugul vieții, la nici 50 de ani… Deși s-a rugat atât de frumos să mai fie lăsat
în viață, stiihiile care îi bântuiau sufletul însă s-au împotrivit, n-au mai vrut să-l lase nici măcar o…clipită .
Abonați-vă la:
Postare comentarii (Atom)


Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu