duminică, 26 februarie 2017
Dramaturgia
Națională la Teatrul Național
D-l Caramitru n-a mai fost nevoit
să caute textele autorilor dramatici români în viață prin taxiuri, sau să trimită
cohortele de secretari literari pe la cenaclurile dramatice, (cum dealtfel nici
nu face) nici să joace piesele pe care le premiază la UNITER, (care rar ajung
pe scenă) a găsit una, o piesuță, care a văzut lumina rampei acum două zeci și
mai bine de ani, cu doar trei personaje, a cărei acțiune se poate petrece
oriunde în lume, a unui autor căruia i se joacă piesele de către mai toatele europene,
care face frecvent cursa Paris -
București și retur și o repune în scenă cu mare tam tam cu tineri actori
aproape sau parțial necunoscuți. Normal că lăudătorii de seviciu vor suna din
goarnele lor alămite, normal că prietenii îi vor înălța imnuri de slavă, iar
salariații de frica ori a pensionării, ori a disponibilizării la fel îl vor
lăuda. În schimb nenumărații actori (și actrițe) neîntrebuițați din trupă vor
aștepta în continiare să fie distribuiți, iar autorii dramatici români vor visa
în continuare ca marele director, înconjurat de
ceata lui de subdirectori, să se milostivească pentru piesele lor, dacă
nu cumva unii mai slabi de înger nu vor deceda între timp. Curve de Lux și Poftă bună
canibali, ale lui Radu Radu
Iftimovici, Foșnetul Banilor sau Nuntă cu miliar...dar, ale lui Dinu
Grigoresccu, Concurs pentru un post de
rege, a lui C. Turturică. piesele mele și ale altor autori vor mai mai
aștepta până când se va termina directoratul d-lui Caramitru și a altor
menegeri teatrali, (G. Mih[iță, G. Ivașcu, Dorina Lazăr ) ca să vadă luminile
rampei, insensibili la dramaturgia originală. A trebuit să vină teatrul
Național din Chișinău ca să readucă la lumina rampei un dramaturg valoros
uitat, Gib Mihăescu. Și câți or mai fi năpăsptuiți de soartă?
Abonați-vă la:
Postare comentarii (Atom)
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu