candid Stoica

candid Stoica

sâmbătă, 15 octombrie 2016

În România există acum 57 de Universităţi care au împreună 232 de Şcoli doctorale, în care sînt 448 de domenii de studii! Drept urmare, numai în luna februarie 2016, prin Ordinul 3209/23.02.2016 al Ministrului Educaţiei, au fost atribuite 804 titluri de „doctor”!
Dar, această cifră uriaşă de TITLURI ŞTIINŢIFICE nu reprezintă decît un 20% din media ultimilor ani, cînd se făceau pe bandă rulantă peste 4.200 de doctori anual! După ce PLAGIATUL a devenit o problemă naţională, fiind demascate cazurile unor doctorate obţinute de oameni politici la cel mai înalt nivel, se pare că s-a mai stins dorinţa unora de a obţine fără merit acest titlu ştiinţific, de teama de a nu se face de rîs.(din Cotidianul)
Mă întâlnesc pe stradă cu Liliana M. N-o mai văzusem de mult de pe vremea când jucam împreună în Curve de Lux. E schimbată. S-a îngrășat. E aferată și grăbită.             - Pregătesc doctoratul, pentru că nu se mai poate azi fără doctorat…Nu ai doctoratul esti un nimeni, un nimic. Mi-am luat și masteratul. Amândouă m-au costat o groază de bani. D-voastră nu vi-l luați?                                                                                        - Ce să fac cu el?                                                                                                        - Vai de mine și de mine, cum așa? Trebuie neapărat să-l aveți. Aveți posibilitatea să-l luați în  zece ani. Toate colegele mele îl au. Chiar d-l Albulescu, nu mai vorbesc de d-l Mențel sau de d-l profesor Sandu Gruia. Ați putea să-mi dați o temă de doctorat? Am una dar nu prea sunt mulțumită de ea. Azi nu se poate avansa fără doctorat. D-voastră parcă sunteți din altă lume. De ce nu vreți să vă luați doctoratul?                                     - Cine spune că nu vreau?                                                                                            - Atunci? De ce stați  și nu acționați. Colegul d-voastră Lazăr e conducător de doctorate. Înscrieți-vă la el                                                                                            - Să zicem că mă înscriu, să zicem că îl iau. Ce să fac cu el? Unde să-l pun?                  - Ei asta-i acum…ce întrebare…puteți face cu el ce veți…                                             - S-ar putea după ce îl iau și să-l vând?                                                                         - Râdeți de mine?                                                                                                         - Deloc, te admir.                                                                                                        - Am fugit, am să vă sun…                                                                                           -Liliana M a plecat fugind iar eu stau și  mă gândesc serios dacă nu cumva ar putea fi o investiție pe termen lung. Nu mai vorbesc că m-ar ajuta în disputele sau în certurile ocazionale cu vecinii, cu colegii sau cu necunoscuții. Dacă o să am cumva am o altercație cu cineva aș putea să-l pun la punct: D-ta știi cine sunt eu? Eu sunt doctor”      Dar în ce aș putea fi eu doctor?  (din jurnal vol. 4)        

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu