candid Stoica

candid Stoica

duminică, 31 ianuarie 2010

Smângălici


...aşa mă numeşte Constantin Paraschivescu - autor al unui excepţional volum despre Teatrul de Televiziune - în excelenta revistă Teatrul Azi nr. 1-2 pe 2010 condusă de inimoasa şi neobosita Florica Ichim. După ce mă identifică că sunt „cunoscutul actor de la Teatrul de Comedie şi actualul căruţaş dintr-o publicitate TV”, recenzează modestul meu volum intitulat Acele lucruri aiuritoare care se petrec în spatele scenei, obiectând că deşi e prea greu, are 530 de pagini, totuşi în volum sunt relatate cu autentică însuşire epică momente din viaţa teatrului de comedie, unele de înfiorată tensiune, altele denumindu-le răscolitoare, sau excepţionale reconstituiri ale poveştilor lui Nea Marin, precum si portretizări inspirate ale colegilor, ale monştrilor sacri R. Beligan, I. Lucian sau a Lilianei Ţicău, Mircea Şeptilici, D. Rucăreanu şi chiar a mea (mă denumesc Molia).
De asemenea recunoaşte că l-am  amuzat cu multe din bancurile povestite de colegi la Carul cu Bere şi se pare că este de acord cu caracterizarea  pe care mi-a făcut-o maestrul Beligan în prefaţă că a descoperit în paginile cărţii mele un remarcabil scriitor care mă situează între Teodor Mazilu şi I. Băieşu. Deşi nu cred că  va avea timp să viziteze blogul meu îi transmit pe aceasă cale, recenzentului meu, multe şi sincere mulţumiri.

Un comentariu: