candid Stoica

candid Stoica

marți, 2 iunie 2015

Mihaela Juvara nu mai este



Mihaela Juvara, actriță cunoscută a teatrului Bulandra și profesoară de teatru zeci de ani, a încetat din viață, duminică dimineața și a fost înmormântată de familie, marți, la cimitirul Bellu. Mihaela Juvara s-a stins din viaţă "discret şi probabil demn, aşa cum a trăiti".A fost actriţă a Teatrului Bulandra, până la pensionare, deţinut politic timp de doi ani de zile (victimă a absurdei şi dureroasei «purificări» a dosarelor din anii cincizeci), mama unui băiat care a devenit crucea grea a părinţilor lui (tată Valeriu Moisescu) în această viaţă, bolnav de o boală care nu te omoară, dar nici nu te lasă să trăieşti. A fost profesoara care a pregătit pentru examenul de admitere la IATC, ATF şi mai nou mult dezbătuta UNATC zeci de viitori studenți care au devenit ulterior actori". Mihaela Juvara suferea deo suferinţă pulmonară care nu-i mai permitea să umble mai mult de cinci metri fără să fie nevoită să se odihnească. Am cunoscut-o destul de bine cu ani în urmă iar, vizitându-l în ultimii ani pe V. Moisescu pentru ai dărui volumul meu ”Acele lucruri aiuritoare care se petrec în spatele scenei”, am avut lungi conversații cu ea. Era o fire veselă...în ciuda nenorocirilor ce i se întâmplase. Eu am văzut-o jucând Vidra avându-l pe Septimiu Sever partener. Era autentică și adevărată...Dumnezeu s-o odihnească!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu