candid Stoica

candid Stoica

joi, 5 martie 2020


Resurcitarea unei glume vechi
Pe multitratul  profesor Șerban  Calan un emul al celebrului G. Palade l-am cunoscut  prin Iftimo. Stă  pe o străduță  din cartierul Floreasca  și se ocupă după ce a renunțat la activitatea științifică cu comercializarea vinului din podgoriile proprii redobândite după evenimentele din Dec 89.                    - L-a chemat  Palade la el  și a refuzat să se ducă, mi-a șoptit  Iftimo  care a fost de câteva ori la Palade scriind și o carte despre el.                                                                                                             L-am vizitat des pe prof. Calan  schimbând cu el amintiri, mărturisindu-mi că în tinerețe a cochetat cu actoria, că a cunoscut mulți oameni de teatru fiind prieten la cataramă cu Tudor Mușatescu și bineînțales  am schimbat anecdote despre autorul Titanicului Vals.                                                               Era tare simpatic dar era cam surd și trebuia să vorbesc mai tare, chiar să strig.                                 Ne-am  amuzat împreună amintindu-ne gluma cu mama lui Mușatescu pe care o întreba invariabil dacă l-a căutat  cunva Anton                                                                                                                       - Care Anton întreba mereu  bătrâna.                                                                                                            - Care ți-a turnat în fund beton îi răspundea invariabil Mușatescu...                                                Asta de mai multe ori până într-o zi  bătrâna i-a spus:                                                                            -Te-a căutat Anton.                                                                                                                                  - Care Anton, a întrebat-o  mirat Mușatescu                                                                                              - Care ți-a turnat în fund... ciment, i-a răspuns bătrâna.                                                                         Într- zi prof Calan mi-a  telefonat.:                                                                                                         - Alo, aici  profesor Calan, a țipat el în telefon                                                                                            - Care  Calan? Cel ce va turnat în fund  catran, l-am întrebat eu, vrând să refac instantaneu vechea glumă a lui Mușatescu...                                                                                                                            - Ha, ha e bună de tot, a zis el!                                                                                                           Dar peste o oră  mi-a telefonat rugându-mă- să-i  repet poanta  că a utat-o: Cum ai zis?  Calan care mi-a  umplut fundul cu...smoală? Parcă așa mi-ați spus?                                                                                         Fără comentarii....  

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu