miercuri, 8 aprilie 2015
CLUBUL CALDERON
În
loc de cronică teatrală
(2013). Volumele respective conțin piese foarte diverse cu o problematică extrem de interesantă care s-ar fi putut
bucura de un succes garantat dacă ar fi fost reprezentate pe
scenele teatrelor. Dar având în vedere dezinteresul și disprețul pe care îl
arată noii directori manageri de teatru față de dramaturgia autohtonă, n-au văzut niciodată lumina rampei, în ciuda
subiectelor care reflectă crud realitatea imediată. Sau poate tocmai de aceia.
Mult mai interesantă li se pare celor ce conduc astăzi destinele teatrelor, de
fapt în majoritate foștii secretari de partid din vremea ceaușismului, orice
piesuță, care n-au nici o legătură cu realitatea românescă, care n-au un minim
conflict ca de exemplu ”Șefele” de Werner Schwab și ”Contra democrației” de Esteve Soler la
Teatrul Odeon sau ”Hoți” de Dea Loher la
Teatrul Național, sau ”Femeia care și-a pierdut Jartierele” de Labiche la
Teatrul de Comedie, deși sunt jucate de mari actori (H. Mălăiele, G. Mihăiță.
Coca Blos) și sunt puse în scenă de mari
regizori, (Purcărete, Afrim, Dabija), tot niște
piesăuțe sunt în fond
Autorul a declarat fără sfială că asemenea lui
Hamlet, care în piesa cu același nume a marelui dramaturg englez Shakespeare a
vrut ca în spectacolul înscenat la curtea regelui Danemarcei să prindă
conștiința regelui, tot așa el, Fl. Iordache, cu piesele sale vrea să prindă
sau să aprindă conștiința publicului. 
Intrarea deși a fost liberă, discuțiile
au fost extrem de animate, dar fără îmbrânceli sau înjurături, deși a luat cuvântul un debateur literar de alura
d-lui Ioan Gabriel Pușcă. Ieșirea a fost așișderea, liberă, iar bufetul asortat cu vin de la Bolintinul din vale,
reședința autorului. A impresionat asistența luarea de cuvânt a
d-lui Dinu Grigorescu care cu un simț critic deosebit a despicat liniile majore
ale textului scoțând în evidență mai ales calitățile lui: actualitatea temei
corupției, excelenta realizare a caracterelor personajelor, humorul crâncen al
unor situații cum ar fi aceia a
cercetătoarea care se ocupă de realizarea unor vaccinuri contra cancerului care moare de…cancer, propunând și un nou titlu
piesei, mult mai adecvat, Acul de
cravată, dedus din faptul că soțul îl găsește în patul comun. Considerații
expuse năvalnic cu un ritm precipitat, chiar trepidant în care ideile parcă
atunci se nasc, dovedind un talent oratoric neobișnuit, lăsând auditorul fără
respirație.
Abonați-vă la:
Postare comentarii (Atom)
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu